אודות - Fablearn

אודות

שבוע Make וחינוך מפגיש את תרבות המייקרים ואת הגישות הפדגוגיות הנובעות ממנה עם צרכי הלומדים ואנשי החינוך בישראל, בסדרה של אירועים המתקיימים בכל רחבי הארץ. הכנס משתייך ליוזמה העולמית FabLearn בראשות מעבדת הלמידה הטרנספורמטיבית לטכנולוגיות של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

אירועי שבוע Make

אירועי שבוע Make כוללים כנסים, מפגשי מייקרים ואנשי חינוך, אירועים לקהילה, סדנאות ודיונים, במטרה לחשוף יוזמות חדשות, לעסוק באתגר של שילובן במערכת החינוך, ולפתח פתרונות למידה אלטרנטיביים.

מה זה FabLearn?

FabLearn היא תכנית מבית מעבדת הלמידה הטרנספורמטיבית לטכנולוגיות באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. FabLearn מפיצה רעיונות, שיטות עבודה מומלצות ומשאבים כדי לתמוך בקהילה בינלאומית של מחנכים, חוקרים וקובעי מדיניות המחויבים לשילוב התרבות המייקרית בלמידה ולעקרונות הלמידה הקונסטרוקטיביסטית בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

שותפים ומארגנים

MindCET הוא מרכז לחדשנות ופיתוח בטכנולוגיה וחינוך המפגיש יזמים, אנשי חינוך, תלמידים וחוקרים על מנת לפתח פתרונות למידה פורצי דרך.

MindCET הינו גוף עצמאי, ארגון ללא כוונת רווח מיסודו של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט”ח), המוביל בישראל בפתרונות חינוכיים מבוססי טכנולוגיה. זוהי השנה השישית של פעילותו והוא חלוץ עולמי בהבאת תרבות היזמות לעולם החינוכי. כיום, MindCET מוכר בעולם כמוביל בפעילות הגלובלית של Ed-Tech, והוא מביא יוזמות בינלאומיות רלוונטיות ומציע פתרונות חדשניים חלופיים. MindCET משחק תפקיד מרכזי בכל הפורומים הגדולים בעולם, ועובד בשיתוף פעולה עם ארגונים, אוניברסיטאות גדולות, מו”פ, חברות היי-טק, במטרה לחקור, לחזק ולפתח פתרונות פדגוגיים חדשניים ורלוונטיים העונים על צרכי הדור החדש.

מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים מטפח סקרנות ועניין בתחומי המדע והטכנולוגיה, מציג את המדע והטכנולוגיה כחלק מתרבות היומיום, מעודד בחירה בלימודי מדעים והנדסה ומקדם מצוינות בתחום. המוזיאון מהווה מעבדה פתוחה לפיתוח תכניות חינוכיות וכלים חדשניים ללמידת מדע וטכנולוגיה, תוך ניצול תשתיות ייחודיות, ידע וניסיון של צוות המוזיאון, ובשיתוף פעולה עם מוזיאוני מדע וארגונים בינלאומיים, וכן עם מוסדות מחקר והוראה בישראל.
המוזיאון מציע סביבת תצוגה מאתגרת של תערוכות בנושאים שונים הכוללים מוצגים פעילים ומגוון פעילויות מודרכות לתלמידים מכל המגזרים, מגיל הגן ועד לכיתות י”ב; ותכניות ייחודיות להשתלמויות ולהעשרה למורים, לגננות, לסטודנטים לחינוך ולפרחי הוראה.
צוות המוזיאון הוא רב-תרבותי ורב-תחומי ומורכב מאנשי מדע, אנשי חינוך, מעצבים ומהנדסים. המוזיאון פועל בשיתוף פעולה נרחב עם אנשי משרד החינוך, מינהל חינוך ירושלים (מנח”י), עם מרכזי מורים, מוסדות אקדמיים ועם מורים ומנהלים ממוסדות חינוך בירושלים וברחבי הארץ.

מעבדת הלמידה הטרנספורמטיבית לטכנולוגיות (Transformative Learning Technologies Lab)  שמוביל פרופסור בליקשטין מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, היא קבוצה רב-תחומית המעצבת וחוקרת טכנולוגיות חדשות לא רק כאמצעי למיטוב מערכת החינוך הקיימת, אלא ובעיקר ככוח טרנספורמטיבי שיוכל לייצר דרכים חדשות של ידע ולמידה. הצוות והסטודנטים, מפורצי הדרך החשובים ביצירת דרכים חדשות ומשופרות להשגת חינוך איכותי לכל, עוסקים במחקר רב-תחומי חלוצי ויצירתי המעצב את הפרקטיקה וההבנה של החינוך. באמצעות מחקר מתקדם, חדשני ושותפויות עם מחנכים ומובילים בחינוך, הם מפתחים ידע, עקרונות וכלים מובילים לשיפור החינוך בעולם.

אחת מהמשימות העיקריות של הצוות במעבדה היא לשפר את הוראת המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM) בבתי ספר. במעבדה מפתחים כלי למידה ופדגוגיות חדשניות (החל בערכות רובוטיקה זולות וכלה במעבדות שלמות לייצור דיגיטלי ) על מנת לתמוך בלמידה מבוססת-פרויקטים ומוכוונת-תלמיד במקצועות STEM. בניגוד להוראת מדעים ומתמטיקה מסורתית, אשר שמה דגש רב על שינון עובדות ונוסחאות, מתמקדים בהמצאה, בחדשנות ובפתרון-בעיות שיתופי. התלמידים לומדים מדע והנדסה כדי לפתור בעיות בעולם האמיתי, ומתכננים ניסויים מדעיים לבחינת התיאוריות שלהם על העולם והטבע.

‘מפרש’ היא פלטפורמה חדשנית וייחודית לקידום ולפיתוח תרבות יזמית במערכת החינוך. ‘מפרש’ נוסדה ב- 2012 ביוזמתן של קרנות חינוך מובילות: קרן לאוטמן, קרן ברכה, קרן דניאל, יד הנדיב, פדרציית סן פרנסיסקו, משפחת וילאר, משפחת וילנאי ובשיתוף של משרד החינוך.

‘מפרש’ מובילה חממות (incubators) ותהליכי פיתוח ייחודיים בכל רחבי הארץ, בכל המגזרים, בכל שכבות הגיל ובקרב קהלי יעד שונים (רשויות, מטה, בתי ספר, הגיל הרך, מחוזות ועוד). המטרה היא פתיחת אפשרויות והעצמת כוחם ויכולתם של אנשי השטח במערכת החינוך בהובלת המעשה החינוכי ובשיפורו באופן מקצועי, מדויק ונכון.

בנוסף, ‘מפרש’ פיתחה מספר כלים בלעדיים בארץ ובעולם: תמונת מצב יזמית, ‘עוגן הרם’ פלטפורמה משחקית דיגיטלית לאיתור צרכים ולפיתוח יזמי של מענים מקצועיים, תהליכי ‘פיצוח’ להתמודדות עם אתגרים, תהליכי עבודה יזמיים עם הורים ועוד.

ב’מפרש’ עובד צוות בכיר, בעל ניסיון רב, המומחה בתחומי תוכן של חינוך, יזמות, הנחית תהליכי פיתוח מקצועי, יעוץ ארגוני, מידענות, פיתוח פלטפורמות טכנולוגיות ועוד. ‘מפרש’ פועלת ליצירת מכפילי כוח באמצעות שיתופי פעולה עם גופים רבים במטרה לפתוח הזדמנויות עבור אנשי חינוך וקהילה לאימוץ חשיבה יזמית לצורך התמודדות עם אתגרי החינוך בישראל.

תומכים